tisdag, augusti 21, 2007

Spoted in Swedish tabloid NA (in swe only)

4 augusti 2007
Augustibuller: Reflektioner på dagen

• Jag blev under Last Days Of Aprils spelning antastad av en hippiegubbe som smekte mig ömt på ryggen. Förbluffad gjorde jag inte en Glenn Hysén. Lite senare kom gubben fram och förklarade sig: jag hade så fin tröja, tyckte han.

• Trallpunkgänget Varnagel hade ett riktigt fanfölje à la Turbojugend som invaderade festivalområdet lagom till deras spelning med flaggor och banderoller i högst hugg. Bandet var dock förfärligt.

• Dagens internationella Örebrokändis på festivalen: konstnären Pär Strömberg iklädd en egenhändigt designad "Strömberg" tröja utformad enligt punkbandet Black Flags logotyp.

• När Franky Lee ställde sig på scenen hade i alla fall 50% av Millencolin spelat på Augustibuller i år, Mathias med Franky Lee och Larzon med Kvoteringen.

• Jag träffade på en kille som hade en video i sin mobil med rollatortanterna från förra bloggen dansande till NY Ska Jazz Ensemble. Killen bekräftade också att tanterna är vanligt förekommande i Lindesbergs nöjesliv och att han hade bjudit dem på drinkar på krogen. När han frågade vad de ville ha svarade de iskallt: "En sån där 'Orgasm'". Misstänker förövrigt att en av dem är damen som porträtteras i dagens NA.

• När solen ligger på är Lindesjön vansinnigt vacker.


Av Anders Jakobson kl 16:20 4 Augusti
» Kommentera » Läs kommentarer (1)